Personal training ohjaajat easyfit siilinjärvi jenna satu

Personal training ja luontainen liikunta

Onko personal training vain fitnessiä ja raudan paiskomista? Onko Personal Trainer vain aktiivikuntoilijoita varten? No ei TOD!!

No, lähdetäänpäs ihan alusta… Personal Trainer, henkilökohtainen valmentaja, piiskuri, tsemppari.. on tyyppi, joka on sinua varten.  PT tekee töitä sinun eteen, edistääkseen sinua tavoitteissasi  kuntoon, kokoon tai ikään katsomatta.

Palvelu sopii kenelle tahansa, joka kaipaa apua harjoittelussa tai muissa elintavoissa.  Suurin osa valmennettavista ovat ihan tavallisia ihmisiä, joilla on erilaisia tavoitteita elämässä. Toiset meistä kaipaavat kokonaisvaltaista elämäntaparemonttia, toiset taas apua painonpudotuksessa.  Toiset haluavat löytää tasapainon kiireisen arjen ja vapaa-ajan keskellä. Toiset  haluavat  juosta elämänsä ensimmäisen puolimaratonin ja hankkia itselleen valmentajan tavoitteessaan päästäkseen. Tavoitteita on siis yhtä monia kuin ihmisiäkin.

Luontainen liikkuminen

Ihmiset kuten eläimetkin ovat evoluution ansiosta oppinut liikkumaan selviytyäkseen hengissä. Ihmiselle olisi  luontaista liikkua, mutta tänä päivänä monelle olisi luonnollisempaa makailla sohvalla.

Mitä me tarkoitamme luontaisella liikunnalla?

Arki –ja hyötyliikuntaa päivittäin vähintään puoli tuntia.

    • Kävele tai pyöräile työmatkat jos vain mahdollista
    • Käytä aina portaita hissin sijaan.
    • Tauota istumista puolen tunnin välein, eli nouse seisomaan ja kurkottele ja venyttele.  
    • Lisää askelien määrää kotona ja töissä
  • Huolla kehoasi! Venyttele pari minuuttia päivittäin. Venyttely lisää lihastesi elastisuutta ja vähentää niiden kiristystä ja tuki –ja liikuntaelinvaivoja.
  • Harrasta kestävyysliikuntaa ainakin pari kertaa viikossa vähintään puoli tuntia kerrallaan.
  • Tee lihaskuntoharjoittelua kuntosalin tai ryhmäliikunnan muodossa ainakin kaksi kertaa viikossa, koska lihaksiasi vahvistamalla tuki –ja liikuntaelimistö pysyy paremmassa kunnossa. Olettehan huomanneet sen, että liikunta lisää endorfiinien tuotantoa, joka taas vaikuttaa positiivisesti mielialaamme?
  • Liikunta pitää aineenvaihduntamme vilkkaampana.
  • Pysy liikkeessä! Leikittele ja nauti!

Ihanaa ja aktiivista loppusyksyä! Nyt liikkumaan!! ☺

About Risto Savolainen

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *