Vatsapenkki

Kuntosalin laite-esittely lihasryhmittäin

Tutustu laitetarjontaamme kuvien muodossa. Personal-trainerimme opastavat mielellään laitteiden käytössä ja kuntosaliharjoittelussa. Tule rohkeasti nykäisemään hihasta, tai varaa aika konsultaatioon suoraan EasyFitin nettisivuilta.

Alaraajat

  • Jalkaprässi, reidet ja pakarat

Saliltamme löytyy kaksi erilaista jalkaprässiä. Voit tehdä liikettä vaihdellen kapealla asennolla, jolloin liike kohdistuu enemmän etureisiin tai leveämmällä asennolla jolloin liike kohdistuu enemmän pakaralihakseen.

  • Reidenkoukistus, takareidet
  • Reidenojennus, etureidet
  • Pakarapotku, pakarat, reidet
  • Reidenloitonnus, pakarat, reiden ulkosyrjä
  • Smith, kyykky. Smithissä voit tehdä paljon erilaisia liikkeitä, alaraajoille esimerkiksi kyykkyjä tai askelkyykkyjä

Selkä

  • Ylätalja leveällä otteella, leveä selkälihas
  • Pure strenght pull down- alasvetolaitteessa voit tehdä lähes vastaavan liikkeen kuin ylätaljassa leveällä otteella
  • Ylätalja kapealla otteella, selkälihasten lisäksi liike kohdistuu myös käsivarsiin
  • Alataljasoutu, yläselkä
  • Pure strength row – laitteessa voit tehdä lähes vastaavan liikkeen kuin alataljassa

Rinta

  • Penkkipunnerrus laitteessa, rintalihas. Meiltä löytyy kaksi erilaista rintaprässiä, perinteinen painokallinen laite sekä vipuvarsilaite.
  • Vinopenkkipunnerrus smith, tässä laitteessa voit harjoittaa myös rintalihasta esimerkiksi vino- tai vaakapenkillä

Olkapäät

  • Pystypunnerrus, hartiat, olkapäät. Myös pystypunnerrus –laitteesta löytyy kaksi erilaista vaihtoehtoa
  • Pystysoutu taljassa, liike kohdistuu enemmän hartian takaosaan

Hauis

  • Hauiskääntö taljassa, hauislihas
  • Scott- hauiskääntö, keskitetty liike hauislihakselle

Ojentaja

  • Ojentajapunnerrus taljassa, ojentajalihas
  • Ristikkäistaljassa voit tehdä myös paljon muita liikkeitä, kysy lisää vinkkejä Personal-Trainereiltamme!

Keskivartalo

  • Selänojennus, alaselkä
  • Selkäpenkki, alaselkä
  • Vatsarutistus laitteessa, suorat vatsalihakset
  • Vatsapenkki, suorat vatsalihakset, voit tehdä liikkeen myös kiertäen jolloin liike kohdistuu enemmän myös vinoihin vatsalihaksiin
  • Vartalonkierto, vinot vatsalihakset

Nähdään salilla!

About Risto Savolainen

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *